2009. október 12. hétfő Webshop tapasztalatok

HardverKER I. (frissítve)

Egy elég kellemetlen váráslási élményemet szeretném leírni most, ami múlt héten kezdődött és remélem ezen a héten lecseng… a legkisebb veszteséggel.
Kezdjük azzal, hogy rengeteg pozitív tapasztalatom van webshopokkal kapcsolatban, szeretek az interneten keresztül vásárolni, mert kényelmes, nyugodtan lehet nézelődni, van időm utánaolvasni az adott terméknek és megkeresni azt a helyet, ahol a legolcsóbb (elég nagy különbségeket is tapasztalni bolt és bolt között).

A múlton fellelkesülve kezdtem el kb. 2 hete hangfalakat nézegetni és mivel kellett vennem és most úgy éreztem meg is engedhetem magamnak (költözés és a kocsi műszakiztatása után jól esett az a kis jutalom, amit a project befejezése után kaptunk) 5.1-es hangszórókat álltam neki keresni lehetőleg távirányítóval, földhözragadt áron. A keresgélés meg is hozta az eredményét megtaláltam a Genius magyarországi forgalmazójának honlapját, és ott a csomagolás-sérült termékek között találtam egy adott típust, ami fa dobozos (látszatra biztosan), van távirányítója és csakis a csomagolásával volt probléma (megkérdeztem), így 1 év garancia is volt rá. Ezt lekéstem a gondolkodásommal…

Második körben azonban megtaláltam a címben szereplő bolt webshopjában is ezt a hangfalat, SW-HF 5.1 3000 és mivel csak 2e forinttal volt drágább, belementem a vásárba. Ahaa, azonban a boldog mesének vége, mert mikor megjött a csomag láttam, hogy amit hoztak az csak SW-5.1 3000. Akik jobban megnézik a típus nevekben csak 2 betű a különbség, a termékek azonban teljesen különböznek (fa helyett műanyag dobozok, táviránytó helyett kábeles “távvezérlő” – ennek mi értelme? – ). Itt indult igazából a történet, mert azonnal felhívtam a boltot, mindkét megadott számukon, de semelyiken nem voltak elérhetőek… Írtam e-mailt, benne a panaszommal… semmi. 2 óra múlva újra hívtam őket, ekkor végre felvették és hosszas megbeszélés után annyit voltak képesek mondani, hogy Nekik EZ a 3000-es van és hogy azt a két betűt – megjegyezném, hogy a webshopos információs oldalt sem – nem frissítették, mert a termék neveket nem szokták, hiszen akkor hetente frissíthetnék az oldalt… hogy micsoda?! Itt már éreztem, hogy úgyis hülyére próbálnak venni, amit utálok, mert webes vagyok magam is, és tudom, hogy mekkora “erőfeszítés” azt az adatlapot átírni – főleg ha a raktárkészlet nyilvántartóból jön és automata (: – , szóval mondtam, hogy jólvan akkor rendelek egy másikat ezt meg vegyék vissza. Nem járok jobban, sőt 2 futárdíjat kell fizetnem (összesen 3-at), de talán a héten lesz hangfalam (ha jót küldenek).

Amint megvan a hangfal még írok ezügyben, igazából az egész bejegyzésnek csak annyi a lényege, hogy ha innen rendeltek, akkor amikor hívnak, hogy feladhatják-e a csomagot, mindenképpen kérdezzétek meg, hogy amit rendeltek, az olyan-e, mint a gyártó oldalán, valóban az a termék-e, mert simán megpróbálnak lehúzni (a küldött hangfal nem ér annyit, mint a másik egyébként, közel sem)! Lényegében ennyi (:, kellemes vásárlást!

Friss (09.10.14.): mindenféle jelzés nélkül ma megjött az új hangfal és elvitték a régit (azért egy e-mailt írhattak volna, vagy felhívhattak volna, hogy legyen nálam elegendő pénz, de mindegy, közel az automata :)). Ez a hangfal már megfelelő (nem lehetett eltéveszteni), így az egész vásárlásban csak 2 futárdíjat buktam (ami nem jogos), illetve egy hetet és néhány idegszálat, ezt összegezve tartom magam az előző megállapításomhoz: nem rendelek többet a Hardverkerből, mert ez nem érte meg nekem (az idegeimből csak egy van, azzal már óvatosan bánok :)).

  1. Gallai Zsolt szerint:

    Kedves Vásárlónk,
    az esetet így több mint 1 év távlatából is szomorúan olvasom, és nagyon sajnálom. Pár dolgot hozzáfűznék, mivel sok olyan dolgot leírt, ami nem helytálló, persze vevői szemmel másképp tűnhet.
    Az Ön esetében kizárólag hibáról, vagy hibákról van szó, számdékosság teljes mértékben kizárt. Fogalmunk sem volt, hogy az említett típusszám különbség ekkora eltérést takar. Annyi az új termék ezen a területen, és annyi a kifutó termék, hogy hibamentesen nagyon nehéz megoldani, persze törekszünk a tökéletességre, de több mint 2200 különféle terméket tartunk, nem könnyű. Hetente 20-30 új terméket vezetünk be a webáruházba, és kb. ugyanennyit inaktiválunk. Sajnos sok olyan termék átfut a kezünk alatt, amit kicsomagolva szinte egyszer sem látunk… annyi termékünk van, és olyan gyorsan változnak, új verzió érkezik stb., hogy mindegyiket ismerni szinte képtelenség. Ennél a terméknél ismert volt számunkra a típusszám eltérés, de mikorra elékeztünk volna a korrigálásra a weben, addigra sajnos belefutottunk egy lyen hibába. A hibát beismerem, és elfogadom a reklamációt, de a szándékosságot nem. Gondoljunk csak bele, ha tudjuk hogy ilyen alapvető eltérés van a 2 modell között, azt feltételezzük ,hogy a vásárló ezt nem veszi észre?
    Mégegyszer elnézését kérem, de szeretném ha elhinné nekem, senkit nem szeretnénk átverni, eddig sem tettük, és ezután sem fogjuk. 7. éve működünk, és a következő legalább ennyi évben is szeretnénk dolgozni, amit csak becsületes munkával lehet.

    Minden jót kívánok! Üdv.: Gallai Zsolt

    VálaszVálasz
  2. bolint szerint:

    Kedves Bolt,
    Így egy év után újraolvasva a leírtakat és olvasva a Hardverker kommentjét meg kell állapítanom, hogy rendben van minden (és örülök, hogy ennyi idő alatt eljutott hozzájuk a panaszom :)).
    A bocsánatkérést elfogadom, valóban hiba történt, részükről (remélhetőleg tényleg egyedi, és nincs harag, a kapott hangfalak nagyon jól szolgálnak még mindig).
    Éppen ezért nem értem, hogy a bolt hibáját miért a vásárlónak kell megfizetnie, lenyelnie. Biztos vagyok benne -mivel rengeteg helyen vásároltam már-, hogy ez egy nagyon fontos különbség bolt és bolt között. Kommunikáció, és helyes reakció az ilyen hibák kezelésében.
    Köszönettel:
    bólint

    VálaszVálasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Back to top